Tuesday, June 09, 2009

aku sgt tertekan.

salam.

aku dah xboleh nk simpan. someone said to me tht i'm kind of person tht keep secret to herself. well, i already knew bout that. but till this point, i cant keep it any longer.

aku sgt tertekan.

pressure keje. xyah ckp ar. td ade opismate tnye progress keje aku. aku jwb je la. last2 skali dier kate saje je tnye sbb nk bajet psl gaji. time tu tgn aku menggeletar. aku xleh taip ape2. aku tarik napas dlm2.
aku bkn reti sgt 3ds max. mmg aku minat tp mane ade mase. tp suh aku edit keje org lain gune 3ds max. mane aku reti. 2 hari aku buat baru dpt. tu pon bersengkang mane bace tutorials n docs dier.
bile aku tensen aku suke tgk vclip. skrg xyah ckp ar. aku kne block. nk bukak 8tv tgk cite ghost pon x dpt. aku xturun lunch so kekdg time lunch tu aku layan cite ghost. skrg dah xleh. yatie bg link utube pon aku xleh bukak sampai skrg.
sayup2 aku dgr org dok gelak2 sambil layan utube. mane aku x kecik ati. aku nk tgk ape? coding? buat modelling? main ngan server? tu je hiburan aku skrg.
pertame kali nye aku nanges kat meja opis. aku dah x thn. aku nk g nanges kat ne? toilet? level atas dah ade org. nk nanges sambil jalan masuk hartamas shopping center? silap2 nnt aku g basement g nanges dlm kete. laju jek air mate ngalir kat pipi.
pg td aku rase aku lah pekerje 'paling cemerlang' kat opis ni. dlm satu mase aku terpakse bukak photoshop (bapak berat), director (tmbh 3d giler berat), 3ds max 2009(dah terkedek2 dah pc aku), acrobat reader (tepakse bukak 2 files).
pnah satu hari tu, aku kene g miting. ade air dlm plastik (beli kat kedai x femes) atas meja aku. aku dah parking elok je. tp nk cemane kan. kalo licin dier terbalik gak. time aku miting, air tu terbalik. miting ade la setgh jam lebih. abes limpah meja aku xdek org amik tau. tunggu blackout satu bangunan dulu kot baru nk tlg.

bile aku nanges aku susah nk berenti. sbb tu aku xsuke luah depan2 ngan org. nnt aku nanges, setakat ni xdek sape leh pujuk. aku pnah try. aku dah serik.

minggu lepas 2 kali aku kne saman ngan dbkl. hari2 aku wat keje utk kwp (kementerian dbkl la). dirog saman gak aku wpon tmpt tu septtnye tmpt parking kete. aku dah la ngah catu duit. sbb gaji bulan lepas aku kene tolak 10%. dah 2 bulan. pastu duit tu buat byr gaji org yg aniaya aku kat opis ni. elok la tu.

dah la. aku tulih byk2 aku gak sakit ati. sbb aku dah tersepit. hari2 aku doa mtk terlepas dari sakit ni. mebi blom masenye lg.

k daa~!

wassalam..

3 comments:

akira said...

be strong...
sori jika rase terpaksa dengan soklan aku..
lain orang lain cara...
pape pung good luck..
dugaan menimpa setimpal dengan ketabahan kite..
percayaalaa...

starry~ said...

hye lolo,

aku yg baca seramsejuk tahan geram. aku bangga ko dah pandai luah, even dlm blog pun. at least org paham apa ko alami skrg.

meh sini aku ajar ko//

ko kena lawan. ko kena cek kat pejabat buruh sama ada dorg Layak tak nak potong gaji ko sesuka ati tiap bulan.

check balik offer letter. mana ada perjanjian yg kena potong gaji kejap gaji banyak kejap gaji sikit. apa ada dlm perjanjian, itu yg ko akan dapat.

stand up for your right. jgn biar org pijak kita hanya kerana kita selalu "DIAM".

lepas ko dah check dgn pejabat buruh, ko pegi UGUT ko punya boss. kalau dia potong lagi, ko akan report kat pejabat buruh. tapi make sure check dulu. setahu aku, xde dlm offer letter yg cakap, kalau ko x perform, gaji ko akan ditolak. tapi cek balik k.

sekian cerpen dari aku,
starry~

gila word verification aku ISTUALA

army4war said...

be strong.. ko kene belajar bgtau apa yg ko rasa.. nak suh ko nangis cam aku tak de hak.. just bgtau hak ko.. jangan pendam.. kalau ko rasa ko betul.. bgtau je...!!

aku pun slalu mengadu domba depan ko nissah n seteri.. apa salahnya ko cuba.. memang release..

orang yang kuat bukannya tidak menangis.. orang yang kuat adalah dia berani tunjuk perasaan dia kat orang..

word verification - manke