Saturday, January 20, 2007

Renungan Hamba - Missile

Selalu ku sesali dosa
dan selalu ku ulang kembali
dan Kau masih memberi kebahagiaan
ku bukan hamba pilihan

Allah berfirman
"Wahai manusia!
Aku hairan pada orang yakin akan kematian
tapi dia hidup bersuka ria
Aku hairan pada orang yang yakin akan
pertanggungjawaban segala amal perbuatan di akhirat
tapi dia asyik mengumpul dan mengumpul harta benda

Aku hairan pada orang yang yakin kubur tapi dia tertawa terbahak-bahak

Aku hairan pd org yg yakin akan adanya alam akhirat tapi dia menjalani kehidupan dgn bersantai2
Aku hairan pada org yg yakin akan kehancuran dunia tapi ia menggantunginya
Aku hairan pada intellectual yang bodoh pada soal moral


Aku hairan pada org yg bersuci dgn air sementara hatinya masih tetap kotor
Aku hairan pada org yg sibuk mencari cacat dan aib org lain sementara ia tidak sedar sama sekali cacat yang pada dirinya sendiri
Aku hairan pada org yg yakin bhw Allah senantiasa mengawasi segala perilaku nya tapi ia berbuat durjana
Aku hairan pada org yg sedar akan kematiannya kemudian akan tinggal dalam kubur seorg diri
lalu..."

pastue saye dgr satu perkataan yg saye x paham.. then i stopped.. give up!!! i repeated a few times in order to get wut the word is.. huhu.. i understand but i cant write it in my own words.. x original la..

bile saye jumpe lirik dier yg sbenar... i'll post it ere k!!

wslm

No comments: