Thursday, April 09, 2009

hati aku geram..

salam..

dlm sekelip mate mood aku berubah.. bg org lain mmg la bende tu xdek mende.. tp dah mmg bende tu ditujukan kat kelantaneses and i'm one of them.. *sigh*

aku ngah kusyuk wat keje.. kekdg ade gak layan sifooDotCom.. tertibe si pakcik anarm bg link nih..

http://justkhai.com/blog/budak-kelantan-boleh-jalan-la/

xsuruh bace n x larang kalo nk bace.. sile kan.. its just ayat dier wat aku sakit ati.. mmg la ayat2 dier x ditujukan pd 100% kelantanese n maybe it's just i read it too deep.. but

"...ramai juga rakyat Kelantan yang berjaya di Kelantan dan tetap berjaya di luar Kelantan. Itu kerana mentaliti mereka bukan sekadar di bawah tempurung Kelantan sahaja. Yang lainnya, masalah mereka cuma satu. Semangat ke’negerian yang melampau-lampau. Kalau dah jumpa kawan senegeri,..."

what the??? boleh x treat kitorg mcm any other states.. aku xdek ar sokong bende yg jd yg mmg digembar gemburkan sedasat2 nye kat blog tu or any news.. mmg aku pon x suke bende2 ganas mcm tu.. tp you dont have the right to label us like that.. i wont say it's not fair but pls ar.. bilang dose sendiri dulu sebelom dok kire dose org lain.. aku xnak defend org2 yg bakar kete polis tu.. aku xnk defend mat2 n minah2 maksiat yg berlambak kat luar sane.. sbb aku rase same je.. mat n minah kelate ke.. mat n minah n 9 ke.. kl ke.. sume same..

tapi korg x prasan ke.. bile tau seseorg tu asal negeri klate.. terus persepsi berubah.. knape? knape perlu ubah persepsi? sbb pernah blaku sbelom ni? dah tu x pk perasaan org klate tu? nak suh kitorg terime hakikat? hello~!!!!! dah awal2 dah bunuh mindset n persepsi diri pastu suh kitorg berubah n suh kitorg terime hakikat?

isk emo sungguh aku.. knape aku emo? sbelom ni aku xdek ar nk ngaku kuat klate mcm bosz.. (bkn nk naikkan name bosz ek) tp at least aku sedar aku asal mane.. aku sedar ape mknn peberet aku.. bile dgr a group of kelantanese ckp klate pahtu kate semangat kenegerian kuat? hello~! sbenarnye sbb ko x phm la ko kate kuat semangat kenegerian.. cet

huh.. boss suh wat keje baru.. hukhuk tension~!!!

sabo.. sabo..

3 comments:

anarm said...

jgn emo sgt.. x baek.. wat dont know je..

katak© said...

eh.. aku ade cerita..
aku mmg tk suka budak pantai timur.. aku pernah satu rumah dgn budak pantai timur.. aku tau tahap kroni dorang mcm mane..
and the worst memory i ever had.. is.. aku pernah ditipu oleh "mereka".. dari itu aku sgt mmbenci "mereka.."

dan sekarang....???????

nak tau cerita seterusnya... pm aku.. kekeke....






Word Verification : alimppi

niz coklat celop said...

lex la lolo. bukan semualah pada dasarnya. ada pro and cons la. tapi, 7 tahun yg lepas, saya dok satu dorm ngan budak kelantan...aggggghhh! memang dorang pilih bulu! and, kalau benda ni tak hapen - takkan ada isu tahu. lucky lolo tak gitu kan....

to bluefrog : macam tau je cerita tu...

im proud to be a Perakian.hahaha...