Monday, February 02, 2009

..maafkan aku..

hati ini keliru..
tidak..
lebih dari itu
hati ini menderita

inikah balasannya?
inikah yang harus aku pikul?
inikah dosanya?

bukan..
malah lebih dari itu
lebih teruk dari itu
ke manakah boleh ku halakan sakit ini?
apa yang ku lakukan supaya sakit ini hilang?

aku telah menyebabkan dia sedih
aku yang mencarikkan luka di hati dia
sakitnya lebih teruk dari rasa sakit di hati ini

mengapakan mulut ini begitu celupar
begitu senang melontarkan
kata-kata pedih..
hinggakan dia tersentak
bukan seketika..
bukan sejenak..
malah berdiam sepi tanpa bicara

ya, aku terasa pedih
tapi..
hati dia lebih pedih..
hati dia jauh lebih sengsara
maafkan aku..
maafkan aku..
beban menyakitimu lebih berat dari dosa di hati ini...

maafkan aku..

entry ini bukan mengikut musim menulis sajak spt mane army dan katak.. tidak sama sekali.. tapi pokok pangkalnye krn berlakunye kejadian yg memilukan pg td.. aku telah menyakitkan hati seseorg.. dier menelefonku tp aku membalas dgn kata-kata yg menyakitkan hati dier.. aku menangis selepas itu.. tp aku teramat pasti.. tangisan aku tidak mampu menarik balik tindakan aku.. juga tidak mampu menarik balik rase pedih di hati dier.. rase sakit di hati ni masih terase.. dose yg ku tanggung ini teramat berat.. aku hnye mampu memohon maaf.. aku tidak mampu menampalnye kembali.. aku hanye mampu berdoa agar dier tidak bersedih disbbkan aku.. aku menyesal.. aku menyesal..

5 comments:

katak© said...

aduuuuuh.. minggu puitis sedunia...




Word Verification : phain

Anonymous said...

aduuuhh... jugak~! :">

army4war said...

wah ada nama aku tersemat di dalam n3 nie.. jadi aku komen la jugak... hehehe...

adoyai!!

word verification - adose

Anonymous said...

utk pujuk org memang perlu amik masa..
kene masa baru leh pujuk..
psl ko sakitkan ati org tu. bykan berdoa semoga ALLAH lembutkan hati beliau.. Insyallah beliau maafkan ko.
so dun wori be hepi k ma fren..

brickbracket said...

mintak je maap.. moga terubat luka dihati.. Insyaallah..