Saturday, July 11, 2009

this small world

salam.

.
..
...

toleh kanan. bantal :|

toleh kiri. radio.

kat depan ada laptop.

blakang. tingkap terbuka luas.

...
..
.

mane satu aku nk pilih?
semua aku xnk. eh bukan. semua aku nak.
aku toleh kanan. xde org.
aku toleh kiri. xde org.
kat depan aku pon xde org.
blakang?

adakah tak patut aku membelakangi org?

"ko idop di antara orang. xnk kwn ngan org, g idop sorg2 kat pulau la. thats better for ppl like u, who cant live around ppl."

*i bite my lips*

bkn sng nk carik teman idop.
toleh kanan. xde org.
toleh kiri. xde org.
aku yg kunci pintu bilik sndr.
xleh nk salahkan org.

i guess, there's nothing for me. T_T

6 comments:

katak© said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

sometimes we have to sacrifice our own feelings, our own happiness, just to please our friends and other people around us. but if thats making you suffer, and heartbreaking, dont do. you have to be sincere in whatever you do. learn to live with people. in this world, we need each other to live. you cant just live alone. your family, friends, bosses, colleagues are all human beings. so treat people just how you want to be treated. dont just bite your lips and sigh all the time.

cheerio

Cheni Khair said...

cik lolo.

rumusan kepada 3 entry kamu.

mungkin apa yg saya tulis ini berunsur negative. tidak elok untuk kamu. tapi ini cerita saya.

saya juga sering tertoleh-toleh. and realized that - aku sorang dalam bilik terkunci ini. tapi sangat bahagia.

Yes! we need other to live. We cant live alone. True. Sangat true.

bagi saya yang sudah menikmati hidup ramai-ramai - yakni 'kawan2' - adoi! kadang-kadang ia bukan suatu yang sangat indah.

hinggalah wujudnya satu frasa baru dalam idelogi saya - aku makin sukar berkawan. hanya dia. dan dia. atau dia-dia. satu dua atau tiga.

orang ramai disekeliling sangat semak. semakin dewasa semakin semak.

kini, saya sudah kurang peduli dengan orang lain. penat memberi terbaik kepada mereka. tapi kadang-kala pahit juga dibalas. terutama spesis yg syok sendiri. perasan bahawa dia penimbang. orang lain duduk dlm timbang. yang kadangkala berat. yang kadangkala ringan.

lantas, saya kunci bilik saya. hanya satu dua atau tiga sahaja teman yang saya beri masuk. teman yg terima keburukkan, kekurangan dan kemaafan setiap kali saya alpa, salah dan been a not good person.

indah sangat bila berada dikelompok yg kecil. kerena kelompok yg besar lebih banyak hipokrit. melayan bilik kosong, bantal, lappy, dvd atau makan2 dibilik itu lagi indah dari mendengar hipokrasi.

dan lebih kelakar bila si hipokrasi mencucuk duri pada daging peha kiri sedangkan saya berada di peha belah kanan.

kerana satu kelemahan atau kesilapan kita, segala perbuatan baik kita, terus dilupakan. bukan mahu pengiktirafan, cuma tidak tahan dengan hinaan.

tidak perlu saya beri pro and cons samada berkawan atau berseorangan mana yg lebih baik tak kan habis. kamu terlalu dewasa. sudah paham yg mana baik yg mana buruk.

yang penting - pemilihan.

Biar sikit - tapi berkualiti. Jangan terpengaruh dengan kuantiti.

akhir kata - kita bukan ma'sum.

akira said...

just be urself...
tapi...
idup kekadang kene flexible.
ibarat kate pepatah.
masuk kandang kambing mengembek.
masok kandang rimau mengaum..

flexible bukan bermaksud ko perlu hipokrit. hanya kene pahamkan ikot keadaan..
tapi pape pun..
just be hepi the way ure.
tak sape datang utk bagi hepi tu klo x di cari. idup ni utk di hargai bukan untuk di bazirkan.
banyakkan berdoa.Moga di permudahkan idup ni.
(this advice utk aku sendiri jugak)

starry~ said...

aku sokong akira..
masuk kandang kambing, mengembek
masuk kandang rimau, mengaum..

be flexible..
cuba paham org, in order org paham kau..

bukan sume org leh puas hati dgn kau.. tapi kau pun xleh puaskan ati sume org..kan.. normal lah. namanya idup.. yang adil tu cuma tuhan. :)

ko nak menyendiri sgt pun susah gak nanti ada papehal.. idup ni saling bergantungan.. tak banyak, sikit. :)

army4war said...

aku sukakan konsep hidup bermasyarakat.. prinsip yang aku nak kongsi dengan ko.. ialah "give n take" kalau aku tak jumpa bende ni di sekeliling aku, aku ada pendapat aku sendiri pada individu tersebut.. kadang2 ada orang merasakan berkongsi air mata itu lemah.. bagi aku.. sebenarnya itu rahmat.. semoga hari esok lebih baik dari yang sebelumnya.. AMIN