Monday, January 05, 2009

parut masih dikenang~!

first of all, nk clearkan any misunderstanding yg rase akan wujud lepas entry ni dikeluarkan.. i really value my way of life rite now~! dont wish it taken from me.. i once had a friend..really close friend.. (aku gune past tense tu sbb skrg kitorg mmg x close.. n mmg x dgr kaber berite..mayb from 'mukebuku' or frenster tu.. tau la but kite bulih tulih mcm2.. tgh gumbire bagai nak rak pon kite leh tulih kite tgh tensyen.. yg tgh tensyen bagai nk gile pon kite leh tulih tgh happy berguling2 mcm bdk kuning ym tuh..) humans are not that honest like u think we are..



pd satu tahap, aku igtkan we have nothing between us..yup~! mmg sweet.. rase mcm rapat giler.. bkn mcm.. mmg ye.. igtkan i can reveal my trueself to her.. if she is the one, i can do it.. tp rupenye, dunie tak seindah seperti mimpi, ataupon seperti angan2.. i have nothing left.. i showed her everything (bkn physical la.. jgn pk bkn2 yek.. dah la tgh emo.. jgn buat jahat ek~!) i have nothing left for me to keep to myself.. aku tau ade org kate aku nmpk byk rahsie.. ade jugak yg kate aku xpercaye kat kenkwn.. i deny those statement but at some point i knew.. kembali pd cerite asal.. bile sesuatu terjadi.. si dia makan hati.. n i knew about it.. i tried to apologise tp ape yg menyebabkan aku tawar hati.. dier g mengadu kat org lain.. n that made me lonely.. seriously.. n to add some flavours into it.. it was written in her blog.. my small heart crashed.. i trusted her.. n yet, it was stepped like it didnt have any value.. mayb for you tulih dlm blog tu xdek ape2.. but for me, who yet to found someone who i can trust wholeheartly tapi dah jd mcm ni.. what else i can do? after that i only can give, but i wont receive.. my heart refuses to open anymore..

yet, last nite.. something happened that force me to remember the incident.. bkn xnk cite kat sini.. tapi.. ntahla kenkdg something better be left unspoken.. btol x? nak kate aku kecik ati? yup tp pihak sane pon kecik ati gak.. i dare not to say that mine is more hurtful than theirs... i've learn my lesson.. what i know is, this is my journey.. how i want to colour my journey is all depends on me~!.. ahahhahaasng cite kan? yup sape kate idop ni susah? ape yg susah nye adalah kite.. kite yg buat hidop ni susah.. salah ke? cnthnye xdek duit? cari la.. nk cari cemane? byk care.. cume kite malas or rajin n byk pk.. "sng la ko kate mcm tu.. sure idop ko sng kan?" if i were u, i wont say that.. nape? sbb aku adalah aku.. n aku bkn org lain.. bulih ke kite bndgkan masalah kite ngan org lain? tak boleh.. nape? tu namenye kite buta sbb xnmpk ape yg kite ade.. instead, kite nmpk ape yg org lain ade.. ahahhaha aku rase kne ade peribahase "kicap di sberang kite nmpk tapi nasik ayam kat atas riba xnmpk lak"..:P oklahh.. luahan kejap sbb tertibe teremo td.. so nk ilangkan emo di hati nih.. tulih entry kejap.. okei smbg wat keje~! hehe

wassalam

5 comments:

Anonymous said...

Dear Lolo,

Blogging ni mmg banyak cabarannya. in fact, dunia internet ni mampu menghancurkan hidup kita.. been there, done that. trust me.. bukan senang nak tulis blog, bukan senang nak baca blog.. penulis xnak jadi hipokrit.. pembaca x mahu terima kenyataan.. sebab tu hidup akan jadi porak peranda.. nasihat saya, bersabarlah tempuhi dugaan hidup sbb semua ni kan hukuman kita di dunia.. be happy, be strong n keep holding on.. theres will be a light at the end of the dark tunnel.. take care~

army4war said...

kamu tabah
kamu +ve
kamu optimis

itu yang aku dapat bila baca hati kamu dalam tulisan ni..

nasihat aku sebagai manusia yang lemah (mungkin lebih lemah dari kamu)

bersyukur dengan dugaan Allah itu.. sebab kamu tak diabaikan ALLAH.. InsyaALLAH..

Anonymous said...

aku tabah ke? aku xrase sbb aku rase aku quite pengecut~! sbb kenkdg bile aku berhadapan ngan masalah aku xselesaikan on d spot.. nape? sbb aku xbrani.. sbb melalui pengalaman aku even keputusan kecik yg kite amik akan menyebabkan impak besar.. huhu
aku optimis? same r mcm atas.. aku tgh nk berubah tp xtau ar.. bkn x semangat tp.. ape yg aku leh kate aku rase hidup kite bkn nye mcm jln one way.. bulih kate hidup ni mcm roundabout ar.. byk arah n ade aturan..
sbenarnye ape yg aku nk sampaikan aku x perfect.. jauh.. aku anggap sume org tau xkan ade manusia perfect kcuali Rasulullah SAW.. tp aku xleh lari dari mimpi yg aku tgh alami skrg.. org kate aku baik.. tp sbenarnye aku xlah baik sgt.. org kate aku suke memberi tp aku rase aku sgt egoist.. n byk lg.. ape yg lg teruk aku rase aku insaf tp kenkdg aku lupe aku insaf.. sedih kan? tp hrp2 jgn la korg xnk kwn ngan aku lak..
(eh dah jd mcm entry lak:P)

army4war said...

aku boleh bercakap.. tapi belum tentu aku boleh buat dengan perfect (tapi aku usaha)

aku nak kongsi dengan korang nasihat untuk diri aku sendiri..

bersyukur dengan apa yang ada..

buat pilihan jalan 'round about' kita tu dengan doa dan usaha.

kawan2 cermin hidup.. tapi hati2, sebab kata orang tua2 mengadap cermin selalu pun tak elok. so muhasabah diri dengan +ve..

insyaALLAH..

(mcm n3 gak huhu sorry silolo)

princesslavender3 said...

silent reader~