Wednesday, January 07, 2009

Where are we?




i dont know~! i wont say i know! what disgusts me more is you say u know altho u dont know anything!!

isk geramnye org mcm tu.. i know it wont change anything yg saye dok sumpah seranah kat sini.. (now i really think my blog is really gloomy:( altho i dont intend to)

sabar.. sabar.. sabar.. to ppl like this.. just ignore them.. ppl who think they know and mmg xdek perasaan pon nk amik tau n blaja.. =((
argghhh.. aku kne blaja dari bluefrog mcm mane nk tulih entry yg sejuk n cool jek.. his latest entry yg psl boss dier pilih kasih mmg buat aku kagum hahahahhaa.. tgh dier geram n keciwe tu dier leh tulih as if cite tu dier tgk kat tv.. huhu

tp yg pasti perasaan aku time ni mmg tgh geram.. keciwe.. sakit.. sedih.. nyesal.. sume ade.. tp nih lah reality.. ppl wont know unless u tell them.. what to tell? tell them what is reality n what we should do if we dont know about it..

yup.. blaja.. jgn main ckp jek.. byk dose dpt melalui mulut.. sbb tu mulut dijadikan mcm ni.. xdek tapis.. xdek sekatan.. so sape yg nk sekat mulut kite? fikiran n iman.. dan pengalaman pon sgt membantu.. and all this i talk from my experiences.. aku hidup mmg xlame n aku mmg rase those ppl merasai pengalaman lagi dasyat and lagi lame dari aku.. bukan nk kate aku lagik byk ilmu or aku lg byk pengalaman dari those ppl.. but things that i know n i believe.. thats my stand

and we know.."kalau anda nampak kebatilan cegahlah dgn tgn jika berkuasa, jika tak mampu cegahlah dgn mulut dan jika anda masih tak mampu, cegahlah dgn hati tapi itulah selemah2 iman"

"xpelaa.. cegah dlm hati je la..ape kite leh buat"
"hah kalo mcm tu, xyah buat keje, xyah makan, xyah buat ape2..sbb"

hah? wth? apekah? huh.. sabar.. sabar.. sabar..

"xpe ar.. xluak pon.. xrugi pon diorg.. apelah sgt.."

=(( sedih aku..

yup.. kubur lain2.. tapi kalo kubur yg kene tu letaknye sbelah kubur aku? huh akteli tak baik ckp mcm ni.. tapi entahlah.. aku dah xtau nk ckp ape.. mcm berbahas ngan org yg nmpk buat zina tu dapat pahale ar..

sabo je la aku skrg.. aku pnah bace buku (alaa buku saikologi femes tu..ade dlm entry lame)sume manusia bagaikan dok kat bulu arnab.. org yg nmpk akan memanjat naik ke atas sbb ade dunie lg luas di luar dari bulu arnab tu.. tp org yg xnmpk akan turun ke kulit arnab tu.. without a single glance.. so unless org tu faham, dier xkan tau..
"Allah SWT tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan mereka sendiri yg mengubah nya sendiri" <-- we say this alot.. tapi fahamkah kite? ini pon aku dapat dari org bitau.. dari terjemahan arab, 'nya' itu adalah dalam diri mereka sndr.. so Allah SWT suh kite berubah dari segi iman dan dalaman bknnye ubah nasib dari segi keje 24 jam.. sampai makan pon sikit.. bace buku sampai rabun anak mate (anak mate leh rabun ek?) mmg la sume tu membantu.. tapi ape yg lagi membantu adalah pertolongan daripada Allah SWT..

i think this entry's long enuf for me to get rid of these uneasiness and hurtful feelings.. all around me are ppl i really care for.. they dont dont how much, only Allah knows.. kalo aku ade sebijik karipap.. aku sanggup bagi kat diorg wpon aku tgh lapar bile tgk diorg lapar..

dari pengalaman aku sendiri:=>: jgn sangke org lain mcm kte.. jgn sangke org lain akan pk mcm kite.. n jgn sangke org lain akan bertindak mcm kite..

wassalam

2 comments:

princesslavender3 said...

adik x caya kak lolo nk syer karipap tu ngan adik.. selalu kak lolo mkn sebijik pun x cukuuuuuppp.. (mak yg kata)..

Anonymous said...

hukhukhuk mane ade~! kak lolo slalu syer la.. hukhuk adek jek yg xprasan.. alaa karipap yg slalu kat atas pinggan tuh.. kak lolo la yg tinggalkan utk adek hehe=p~